Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Expanded Painting: Ontological Aesthetics and the Essence of Colour - Mark Titmarsh - cover
Expanded Painting: Ontological Aesthetics and the Essence of Colour - Mark Titmarsh - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Expanded Painting: Ontological Aesthetics and the Essence of Colour
Disponibilità in 2 settimane
59,90 €
59,90 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,90 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,90 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Expanded Painting: Ontological Aesthetics and the Essence of Colour - Mark Titmarsh - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


The relevance of painting has been questioned many times over the last century, by the arrival of photography, installation art and digital technologies. But rather than accept the death of painting, Mark Titmarsh traces a paradoxical interface between this art form and its opposing forces to define a new practice known as 'expanded painting' giving the term historical context, theoretical structure and an important place in contemporary practice. As the formal boundaries tumble, the being of painting expands to become a kind of total art incorporating all other media including sculpture, video and performance. Painting is considered from three different perspectives: ethnology, art theory and ontology. From an ethnological point of view, painting is one of any number of activities that takes place within a culture. In art theory terms, painting is understood to produce objects of interest for humanities disciplines. Yet painting as a medium often challenges both its object and image status, 'expanding' and creating hybrid works between painting, objects, screen media and text. Ontologically, painting is understood as an object of aesthetic discourse that in turn reflects historical states of being. Thus, Expanded Painting delivers a new kind of saying, a post-aesthetic discourse that is attuned to an uncanny tension between the presence and absence of painting.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2019
Paperback / softback
240 p.
Testo in English
234 x 156 mm
340 gr.
9781350101999
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore