Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Fans, Bloggers, and Gamers: Exploring Participatory Culture - Henry Jenkins - cover
Fans, Bloggers, and Gamers: Exploring Participatory Culture - Henry Jenkins - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Fans, Bloggers, and Gamers: Exploring Participatory Culture
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
30,87 €
-5% 32,49 €
30,87 € 32,49 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
30,87 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
30,87 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Fans, Bloggers, and Gamers: Exploring Participatory Culture - Henry Jenkins - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Brings together the highlights of a decade and a half of groundbreaking research into the cultural life of media consumers Henry Jenkins's pioneering work in the early 1990s promoted the idea that fans are among the most active, creative, critically engaged, and socially connected consumers of popular culture and that they represent the vanguard of a new relationship with mass media. Though marginal and largely invisible to the general public at the time, today, media producers and advertisers, not to mention researchers and fans, take for granted the idea that the success of a media franchise depends on fan investments and participation. Bringing together the highlights of a decade and a half of groundbreaking research into the cultural life of media consumers, Fans, Bloggers, and Gamers takes readers from Jenkins's progressive early work defending fan culture against those who would marginalize or stigmatize it, through to his more recent work, combating moral panic and defending Goths and gamers in the wake of the Columbine shootings. Starting with an interview on the current state of fan studies, this volume maps the core theoretical and methodological issues in Fan Studies. It goes on to chart the growth of participatory culture on the web, take up blogging as perhaps the most powerful illustration of how consumer participation impacts mainstream media, and debate the public policy implications surrounding participation and intellectual property.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2006
Paperback / softback
279 p.
Testo in English
229 x 152 mm
408 gr.
9780814742853
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore