Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Gender and Media Representation: Perspectives from Sub-Saharan Africa
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
23,75 €
-5% 25,00 €
23,75 € 25,00 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 25,00 € 23,75 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 25,00 € 23,75 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi

Descrizione


The ebook edition of this title is Open Access, thanks to Knowledge Unlatched funding, and freely available to read online. Gender and Media Representation: Perspectives from Sub-Saharan Africa critically examines the intersection of media and gender across diverse African contexts. Through a rich collection of case studies and theoretical analyses, this volume explores how media constructs, portrays, and negotiates gender identities, from news coverage of female political leaders to the representation of women’s voices in radio and digital spaces. The contributors, who include educators, academics, practitioners, and researchers highlight the ways in which language, discourse, and media structures shape gender narratives, reinforcing or challenging societal norms. The first section delves into traditional and mainstream media, uncovering the complexities of gender portrayal in journalism, political coverage, and newsroom culture. It investigates issues such as the media’s role in shaping perceptions of female politicians, the challenges faced by female journalists, and the impact of gendered discourse in news reporting. By interrogating the representation, participation, and engagement of women in media, this section sheds light on persistent inequalities and emerging opportunities for change. The second section turns to digital media and its potential for gender empowerment. From digital storytelling and AI to YouTube activism and community radio, the chapters explore how new media spaces both amplify and contest gendered power structures. Addressing topics such as online safety for female journalists, gender-based violence narratives, and media education, this book provides a timely and critical contribution to the discourse on media and gender in Sub-Saharan Africa.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Diverse Perspectives on Creating a Fairer Society
2025
Paperback / softback
274 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9781836084099
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore