Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Giving Students a Say: Smarter Assessment Practices to Empower and Engage - Myron Dueck - cover
Giving Students a Say: Smarter Assessment Practices to Empower and Engage - Myron Dueck - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Giving Students a Say: Smarter Assessment Practices to Empower and Engage
Disponibilità in 2 settimane
37,90 €
37,90 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
37,90 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
37,90 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Giving Students a Say: Smarter Assessment Practices to Empower and Engage - Myron Dueck - cover

Descrizione


Assessment is an essential part of teaching and learning, but too often it leads to misleading conclusions—sometimes with dire consequences for students. How can educators improve assessment practices so that the results are accurate, meaningful, informative, and fair? Educator and best-selling author Myron Dueck draws from his firsthand experience and his work with districts around the world to provide a simple but profound answer: put student voice and choice at the center of the process. In this engaging and well-researched book, Dueck reveals troubling issues related to traditional approaches and offers numerous examples of educators at all levels who are transforming assessment by using tools and methods that engage and empower students. He also shares surprising revelations about the nature of memory and learning that speak to the need for rethinking how we measure student understanding and achievement. Readers will find sound advice and detailed guidance on how to: Share and cocreate precise learning targets. Develop student-friendly rubrics linked to standards. Involve students in ongoing assessment procedures. Replace flawed grading systems with ones that better reflect what students know and can do. Design structures for students' self-reporting on their progress in learning. Inspired by the origins of the word assessment—derived from the Latin for ""to sit beside""—Dueck urges educators to discard old habits and instead work with students as partners in assessment. For those who do, the effort is rewarding and the benefits are significant
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2021
Paperback / softback
189 p.
Testo in English
254 x 178 mm
333 gr.
9781416629801
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore