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Infectious Generosity: The Ultimate Idea Worth Spreading - Chris Anderson - cover
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Descrizione


Recent years have been tough on optimists. Hopes that the Internet might bring people together have been crushed by the ills of social media. Is there a way back? Chris Anderson, the head of TED, believes that we can turn outrage back into optimism. It all comes down to reimagining one of the most fundamental human virtues: generosity. What if generosity could become infectious generosity? Consider: • how a London barber began offering haircuts to people experiencing homelessness - and catalysed a movement • how two anonymous donors gave $10,000 each to 200 strangers and discovered that most recipients wanted to 'pay it forward' with their own generous acts • how TED itself transformed from a niche annual summit into a global beacon of ideas by giving away talks online, allowing millions access to free learning In telling these inspiring stories, Anderson offers a playbook for how to embark on our own generous acts - whether gifts of money, time, talent, connection, or kindness - and to prime them, thanks to the Internet, to have self-replicating, world-changing impacts.
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Dettagli

2024
Paperback / softback
272 p.
Testo in English
234 x 153 mm
332 gr.
9780753560501

Conosci l'autore

Chris Anderson

1961, Londra

Giornalista e scrittore. Esperto di nuove tecnologie, è autore dei bestseller La coda lunga e Gratis. Nominato da Time fra le cento persone più influenti al mondo, è stato per oltre un decennio direttore di Wired USA, che sotto la sua guida ha ottenuto numerosi premi e riconoscimenti. Cofondatore di 3D Robotics, azienda che si occupa di progettazione open share di droni, ha recentemente annunciato il suo addio a Wired per occuparsi esclusivamente alla sua attività di maker. Alla "nuova rivoluzione industriale" promessa dall'avvento delle stampanti 3D ha dedicato il libro Makers. Il ritorno dei produttori, pubblicato da Rizzoli Etas nel 2013.

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