Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Infostorms: Why do we 'like'? Explaining individual behavior on the social net. - Vincent F. Hendricks,Pelle G. Hansen - cover
Infostorms: Why do we 'like'? Explaining individual behavior on the social net. - Vincent F. Hendricks,Pelle G. Hansen - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Infostorms: Why do we 'like'? Explaining individual behavior on the social net.
Disponibilità in 2 settimane
50,70 €
50,70 €
Disponibilità in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
50,70 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
50,70 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Infostorms: Why do we 'like'? Explaining individual behavior on the social net. - Vincent F. Hendricks,Pelle G. Hansen - cover

Descrizione


With points of departure in philosophy, logic, social psychology, economics, and choice and game theory, Infostorms shows how information may be used to improve the quality of personal decision and group thinking but also warns against the informational pitfalls which modern information technology may amplify: From science to reality culture and what it really is, that makes you buy a book like this.   The information society is upon us. New technologies have given us back pocket libraries, online discussion forums, blogs, crowdbased opinion aggregators, social media and breaking news wherever, whenever. But are we more enlightened and rational because of it?    Infostorms provides the nuts and bolts of how irrational group behaviour may get amplified by social media and information technology. If we could be collectively dense before, now we can do it at light speed and with potentially global reach. That’s how things go viral, that is how cyberbullying,rude comments online, opinion bubbles, status bubbles, political polarisation and a host of other everyday unpleasantries start. Infostorms will give the story of the mechanics of these phenomena. This will help you to avoid them if you want or learn to start them if you must. It will allow you to stay sane in an insane world of information. “With this brilliant book, we have been warned. It is up to all of us in the world today to be stewards of he common resource that is trustworthy and relevant information”. Adam Brandenburger, Stern School of Business, NYU   “It is a highly recommended read for social scientists and concerned citizens alike”. Christian List, London School of Economics
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2016
Paperback / softback
306 p.
Testo in English
203 x 127 mm
9783319327648
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore