Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stripe PDP Libri EN
Latin America and the Transports of Opera: Fragments of a Transatlantic Discourse - Roberto Ignacio Díaz - cover
Latin America and the Transports of Opera: Fragments of a Transatlantic Discourse - Roberto Ignacio Díaz - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Latin America and the Transports of Opera: Fragments of a Transatlantic Discourse
Disponibile in 3 settimane
46,88 €
46,88 €
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
46,88 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
46,88 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Latin America and the Transports of Opera: Fragments of a Transatlantic Discourse - Roberto Ignacio Díaz - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Latin America and the Transports of Opera studies a series of episodes in the historical and textual convergence of a hallowed art form and a part of the world often regarded as peripheral. Perhaps unexpectedly, the archives of opera generate new arguments about several issues at the heart of the established discussion about Latin America: the allure of European cultural models; the ambivalence of exoticism; the claims of nationalism and cosmopolitanism; and, ultimately, the place of the region in the global circulation of the arts. Opera’s transports concern literal and imagined journeys as well as the emotions that its stories and sounds trigger as they travel back and forth between Europe—the United States, too—and Latin America. Focusing mostly on librettos and other literary forms, the book analyzes CalderÓn de la Barca’s baroque play on the myth of Venus and Adonis, set to music by a Spanish composer at Lima’s viceregal court; Alejo Carpentier’s neobaroque novella on Vivaldi’s opera about Moctezuma; the entanglements of opera with class, gender and ethnicity throughout Cuban history; music dramas about enslaved persons by Carlos Gomes and Hans Werner Henze, staged in Rio de Janeiro and Copenhagen; the uses of Latin American poetry and magical realism in works by John Adams and Daniel CatÁn; and a novel by Manuel Mujica Lainez set in Buenos Aires’s Teatro ColÓn, plus a chamber opera about Victoria Ocampo with a libretto by Beatriz Sarlo. Close readings of these texts underscore the import and meanings of opera in Latin American cultural history.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Performing Latin American and Caribbean Identities
2024
Paperback / softback
352 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9780826506290
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore