Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Questioning the Native Speaker Construct in Teacher Education: Enabling Multilingual Identities and Decolonial Language Pedagogies - Julie Waddington - cover
Questioning the Native Speaker Construct in Teacher Education: Enabling Multilingual Identities and Decolonial Language Pedagogies - Julie Waddington - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Questioning the Native Speaker Construct in Teacher Education: Enabling Multilingual Identities and Decolonial Language Pedagogies
Disponibilità in 3 settimane
202,41 €
202,41 €
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
202,41 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
202,41 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Questioning the Native Speaker Construct in Teacher Education: Enabling Multilingual Identities and Decolonial Language Pedagogies - Julie Waddington - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Questioning the construction of the ‘native speaker’ as an authority and ideal in language education, this book offers a critical and accessible engagement with research problematising notions of ‘nativeness’ while emphasising the interactional and ongoing nature of identity construction. Crossing disciplinary and geographical boundaries, this book interweaves theoretical frameworks from diverse disciplines, examining and challenging language ideologies that underpin and perpetuate systemic inequalities. The author argues that this multidisciplinary approach can help disrupt the fixed identity categories on which the native speaker construct is based, prompting a reconception of how we think about ourselves in relation to others and in relation to our position in the world. Chapters present different teacher models as well as specific strategies and activities to stimulate debate and encourage approaches which prioritise pedagogical competence over the native speaker ideal. Providing an accessible overview of complex issues along with strategic action in teacher education, this book will be of interest to researchers, academics, and postgraduate students in the fields of language education, applied linguistics, Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL), and teacher education. Teacher educators and language teachers should also benefit from this volume.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Routledge Research in Language Education
2024
Hardback
162 p.
Testo in English
234 x 156 mm
500 gr.
9781032037646
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore