Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Making Mexican Rock: Censorship, Journalism, and Popular Music after Avándaro - Andrew Green - cover
Making Mexican Rock: Censorship, Journalism, and Popular Music after Avándaro - Andrew Green - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Making Mexican Rock: Censorship, Journalism, and Popular Music after Avándaro
Disponibilità in 2 settimane
144,40 €
144,40 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
144,40 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
144,40 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Making Mexican Rock: Censorship, Journalism, and Popular Music after Avándaro - Andrew Green - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Mexican rock history has tended to end as Mexican democracy begins. The history of the genre has often been narrated teleologically: apparently censored under single-party rule after the scandalous AvÁndaro Festival of 1971, rock constituted a potent expression of freedom in the late twentieth century, forging a strong association with Mexico’s transition away from authoritarian rule and toward neoliberal democracy. There is another story to tell, however, about the transformations in ideology underpinning rock’s emergent, cascading histories in Mexico, and about ways that these transformations have been contested. Placing history and ethnography into dialogue, Making Mexican Rock tells this story, reflecting on the imbrication of scholarship and journalism with the legitimizing myths of neoliberal globalization. Ethnomusicologist Andrew Green provides a counterpoint to studies of Latin American rock in which the state constitutes the “prime mover” of censorship against the genre. Eric Zolov’s Refried Elvis, still considered the definitive history of Mexican rock, concludes that the state censored rock by preventing its commercialization, and that rock led the resistance against single-party rule during the democratic transition. Rock is understood, here, as a consistent antagonist of monolithic state power. Making Mexican Rock presumes a more distributed account of censorship that reflects extra- and para-governmental sources of rock repression. There exist multiple “ends” of Mexican rock history, episodes of censorship which have recurred periodically ever since rock’s arrival to Mexico in the late 1950s, and there are shifts in ideology that change how these episodes are remembered—or indeed whether they are remembered at all.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Performing Latin American and Caribbean Identities
2024
Hardback
288 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9780826507297
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore