Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game - Michael Lewis - cover
Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game - Michael Lewis - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 16 liste dei desideri
Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
15,43 €
-5% 16,24 €
15,43 € 16,24 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
15,43 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
15,43 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game - Michael Lewis - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Just before the 2002 season opens, the Oakland Athletics must relinquish its three most prominent (and expensive) players and is written off by just about everyone-but then comes roaring back to challenge the American League record for consecutive wins. How did one of the poorest teams in baseball win so many games? In a quest to discover the answer, Michael Lewis delivers not only "the single most influential baseball book ever" (Rob Neyer, Slate) but also what "may be the best book ever written on business" (Weekly Standard). Lewis first looks to all the logical places-the front offices of major league teams, the coaches, the minds of brilliant players-but discovers the real jackpot is a cache of numbers?numbers!?collected over the years by a strange brotherhood of amateur baseball enthusiasts: software engineers, statisticians, Wall Street analysts, lawyers, and physics professors. What these numbers prove is that the traditional yardsticks of success for players and teams are fatally flawed. Even the box score misleads us by ignoring the crucial importance of the humble base-on-balls. This information had been around for years, and nobody inside Major League Baseball paid it any mind. And then came Billy Beane, general manager of the Oakland Athletics. He paid attention to those numbers?with the second-lowest payroll in baseball at his disposal he had to?to conduct an astonishing experiment in finding and fielding a team that nobody else wanted. In a narrative full of fabulous characters and brilliant excursions into the unexpected, Michael Lewis shows us how and why the new baseball knowledge works. He also sets up a sly and hilarious morality tale: Big Money, like Goliath, is always supposed to win . . . how can we not cheer for David?
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2004
Paperback / softback
336 p.
Testo in English
211 x 140 mm
259 gr.
9780393324815

Conosci l'autore

Michael Lewis

È un giornalista e saggista di fama mondiale. Scrive e lavora per il «New York Times». È autore di numerosi bestseller, spesso approdati ad Hollywood e diventati film di successo nominati agli Oscar. Tra i suoi libri ricordiamo La grande scommessa (Rizzoli 2016), Un’amicizia da Nobel. Kahneman e Tversky, l’incontro che ha cambiato il nostro modo di pensare (Cortina 2017), Il gioco dei bugiardi. Come sopravvivere a Wall Street (Luiss University Press 2018) e Il quinto rischio (Einaudi 2019), dal quale Netflix realizzerà una importante fiction, primo progetto frutto di un accordo con Michelle e Barack Obama per la produzione di contenuti.

Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore