Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Music as Philosophy: Adorno and Beethoven's Late Style - Michael Spitzer - cover
Music as Philosophy: Adorno and Beethoven's Late Style - Michael Spitzer - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 2 liste dei desideri
Music as Philosophy: Adorno and Beethoven's Late Style
Disponibilità in 3 settimane
51,85 €
51,85 €
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
51,85 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
51,85 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Music as Philosophy: Adorno and Beethoven's Late Style - Michael Spitzer - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Beethoven's late style is the language of his ninth symphony, the Missa Solemnis, the last piano sonatas and string quartets, the Diabelli Variations, the Bagatelles, as well as five piano sonatas, five string quartets, and several smaller piano works. Historically, these works are seen as forging a bridge between the Classical and Romantic traditions: in terms of their musical structure, they continue to be regarded as revolutionary. Spitzer's book examines these late works in light of the musical and philosophical writings of the German intellectual Theodor Adorno, and in so doing, attempts to reconcile the conflicting approaches of musical semiotics and critical theory. He draws from various approaches to musical, linguistic, and aesthetic meaning, relating Adorno to such writers as Derrida, Benjamin, and Habermas, as well as contemporary music theorists. Through analyses of Beethoven's use of specific musical techniques (including neo-Baroque fugues and counterpoint), Spitzer suggests that the composer's last works offer a philosophical and musical critique of the Enlightenment, and in doing so created the musical language of premodernism.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2006
Hardback
392 p.
Testo in English
235 x 155 mm
794 gr.
9780253347244
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore