Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stripe PDP Libri EN
Music on Demand: Composers and Careers in the Hollywood Film Industry - cover
Music on Demand: Composers and Careers in the Hollywood Film Industry - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Music on Demand: Composers and Careers in the Hollywood Film Industry
Disponibile in 5 giorni lavorativi
51,05 €
-5% 53,74 €
51,05 € 53,74 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
51,05 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
51,05 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Music on Demand: Composers and Careers in the Hollywood Film Industry - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


In this remarkable study, Robert R. Faulkner shows that the Hollywood film industry, like most work communities, is dominated by a highly productive and visible elite who exercise major influence on the control of available resources, career chances, and access to opportunity. Faulkner traces a network of connections that bind together filmmakers (employers) and composers (employees) and reveals how work is allocated among composers and the division of labor within the Hollywood film community, using statistical analysis and highly revealing personal interviews. One of the very first empirical studies in the "new economic sociology," Music on Demand shows the dynamics of markets constituted by the interaction between buyers and artistic talent (the producers and directors of feature films) and the sellers of artistic talent (the composers of film scores). Faulkner's interviews with those composers considered to be elite and those on the industry's periphery reveal how they perceive their careers, how they define commercial artistic success, and how they establish, or try to establish, those vital connections with filmmakers. Now available in paperback, this pioneering study will be of compelling interest to researchers in culture studies as well as readers interested in learning more about this little-known world.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2003
Paperback / softback
292 p.
Testo in English
229 x 152 mm
408 gr.
9780765805089
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore