Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Covering Muslims: American Newspapers in Comparative Perspective - Erik Bleich,A. Maurits van der Veen - cover
Covering Muslims: American Newspapers in Comparative Perspective - Erik Bleich,A. Maurits van der Veen - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Covering Muslims: American Newspapers in Comparative Perspective
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
23,74 €
-5% 24,99 €
23,74 € 24,99 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
23,74 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
23,74 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Covering Muslims: American Newspapers in Comparative Perspective - Erik Bleich,A. Maurits van der Veen - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


An examination of how American newspaper articles on Muslims are strikingly negative by any measure. For decades, scholars and observers have criticized negative media portrayals of Muslims and Islam. Yet most of these critiques are limited by their focus on one specific location, a limited time period, or a single outlet. In Covering Muslims, Erik Bleich and A. Maurits van der Veen present the first systematic, large-scale analysis of American newspaper coverage of Muslims through comparisons across groups, time, countries, and topics. The authors demonstrate conclusively that coverage of Muslims is remarkably negative by any measure. They show that American newspapers have been consistently negative across the two-decade period between 1996 and 2016 and that articles on Muslims are more negative than those touching on groups as diverse as Catholics, Jews, Hindus, African Americans, Latinos, Mormons, or atheists. Strikingly, even articles about mundane topics tend to be negative. The authors suggest that media outlets both within and outside the United States may contribute to pervasive Islamophobia and they encourage readers and journalists to "tone check" the media rather than simply accepting negative associations with Muslims or other marginalized groups.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2022
Paperback / softback
208 p.
Testo in English
234 x 156 mm
326 gr.
9780197611722
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore