Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Navigating Computer Science Education in the 21st Century - cover
Navigating Computer Science Education in the 21st Century - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Navigating Computer Science Education in the 21st Century
Disponibilità in 3 settimane
258,65 €
-5% 272,26 €
258,65 € 272,26 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
258,65 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
258,65 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Navigating Computer Science Education in the 21st Century - cover

Descrizione


Students often face challenges in a swiftly advancing Computer Science Education (CSE), where technologies evolve rapidly, and concepts unfold with overwhelming intricacies. As society becomes interwoven with technology, how essential is the integration of CSE into the educational framework to adequately equip future generations for the complexities of the digital era? Navigating Computer Science Education in the 21st Century advocates integrating CSE into curricula, underlining its crucial role in early childhood development. The book grapples with the challenge of introducing children to technology responsibly, addressing concerns about unmonitored screen time while emphasizing the necessity of evidence-based approaches for educators. Within these pages, effective teaching strategies are linked to successes in CSE. The book explores learner-centered teaching methodologies in computer science, emphasizing individualized instruction, active learning, and collaborative approaches. It evaluates the effectiveness of traditional lecture-based teaching against more innovative strategies such as game-based learning and collaborative approaches. By presenting studies that delve into the impact of these strategies on student engagement and motivation, the book equips educators with the insights needed to make informed decisions tailored to diverse learning environments. The book scrutinizes the gaps and areas for improvement in CSE programs, ensuring they stay abreast of technological advancements. From renewable assessments and meaningful evaluations to integrating AI and Chat GPT in educational practices, the book paints a holistic picture of the innovations and technologies reshaping the educational terrain. Collaboratively crafted with educators, industry experts, and stakeholders, the book envisions a future where a technologically adept workforce propels society towards equity and innovation by fostering a symbiotic relationship between education and industry.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2024
Hardback
310 p.
Testo in English
279 x 216 mm
272 gr.
9798369310663
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore