Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Philosophy of Neo-Noir - Mark T. Conard - cover
The Philosophy of Neo-Noir - Mark T. Conard - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 1 lista dei desideri
The Philosophy of Neo-Noir
Attualmente non disponibile
29,92 €
-5% 31,49 €
29,92 € 31,49 € -5%
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
29,92 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
29,92 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Philosophy of Neo-Noir - Mark T. Conard - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Film noir--a cycle of American films from the 1940s and '50s--is characterized not only by a constant opposition of light and shadow and a disruptive compositional balance of frames and scenes, but also by dark, foreboding characters and plots and an overriding sense of alienation and moral ambiguity. Noir films reflect the sense of loss, fragmentation, and nihilism at the heart of the human condition in the twentieth century. Although the classic film noir period ended in the late 1950s, its impact on more films has been profound. While typically not black and white, these new films incorporate the noir sensibility of alienation, pessimism, moral ambivalence, and disorientation. This sensibility is obvious in films such as Blade Runner, Reservoir Dogs, Chinatown, and Memento. Until now, little scholarly attention has been paid to the unique philosophical conventions of the widely popular neo-noir genre. In The Philosophy of Neo-Noir, editor Mark T. Conard and other contributors explore the philosophical foundations of neo-noir, using the films to discuss and explain traditional philosophical ideas as well. The themes and topics covered include justice and moral corruption; problems of memory and identity; human nature, space, time, and subjectivity; crime and punishment; pain and redemption; and spiritual transcendence. Conard argues that neo-noir films have benefited as censorship has relaxed, giving current filmmakers a rich noir tradition from which to draw.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

The Philosophy of Popular Culture
2009
Paperback / softback
222 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9780813192178
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore