Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Portable Borders: Performance Art and Politics on the U.S. Frontera since 1984 - Ila Nicole Sheren - cover
Portable Borders: Performance Art and Politics on the U.S. Frontera since 1984 - Ila Nicole Sheren - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Portable Borders: Performance Art and Politics on the U.S. Frontera since 1984
Attualmente non disponibile
58,76 €
-5% 61,85 €
58,76 € 61,85 € -5%
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
58,76 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
58,76 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Portable Borders: Performance Art and Politics on the U.S. Frontera since 1984 - Ila Nicole Sheren - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


After World War II, the concept of borders became unsettled, especially after the rise of subaltern and multicultural studies in the 1980s. Art at the U.S.-Mexico border came to a turning point at the beginning of that decade with the election of U.S. President Ronald Reagan. Beginning with a political history of the border, with an emphasis on the Chicano movement and its art production, Ila Sheren explores the forces behind the shift in thinking about the border in the late twentieth century. Particularly in the world of visual art, borders have come to represent a space of performance rather than a geographical boundary, a cultural terrain meant to be negotiated rather than a physical line. From 1980 forward, Sheren argues, the border became portable through performance and conceptual work. This dematerialization of the physical border after the 1980s worked in two opposite directions-the movement of border thinking to the rest of the world, as well as the importation of ideas to the border itself. Beginning with site-specific conceptual artwork of the 1980s, particularly the performances of the Border Art Workshop/Taller de Arte Fronterizo, Sheren shows how these works reconfigured the border as an active site. Sheren moves on to examine artists such as Guillermo Gomez-Pena, Coco Fusco, and Marcos Ramirez "ERRE." Although Sheren places emphasis on the Chicano movement and its art production, this groundbreaking book suggests possibilities for the expansion of the concept of portability to contemporary art projects beyond the region.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Latin American and Caribbean Arts and Culture Publication Initiative, Mellon Foundation
2015
Hardback
211 p.
Testo in English
229 x 152 mm
510 gr.
9781477302262
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore