Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Rise of Celebrity Authorship: Nineteenth-Century Print Culture and Antislavery - Sarah Danielle Allison - cover
The Rise of Celebrity Authorship: Nineteenth-Century Print Culture and Antislavery - Sarah Danielle Allison - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Rise of Celebrity Authorship: Nineteenth-Century Print Culture and Antislavery
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
29,69 €
-5% 31,25 €
29,69 € 31,25 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 31,25 € 29,69 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 31,25 € 29,69 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Rise of Celebrity Authorship: Nineteenth-Century Print Culture and Antislavery - Sarah Danielle Allison - cover

Descrizione


Literary celebrity in the nineteenth century emerged from a miscellaneous array of trending print forms, including antislavery writing, which was a popular, consumable form of literature in the period. Antislavery print culture could function as a pop culture, leveraging cultural myths about gender and authorship through print forms that connected readers with writers: printed collections of author signatures, descriptions of writers’ homes, autobiography, biography, and travel writing. The Rise of Celebrity Authorship traces surprising relations among figures and across shared forms in the period: What do antislavery forms and figures tell us about literary celebrity and the networks of transatlantic print culture? Sarah Danielle Allison illuminates the collective creation of celebrity by tracing unexpected connections within this anarchic nineteenth-century literary marketplace. Bringing together book history with more recent computational approaches, The Rise of Celebrity Authorship shifts focus from the conventional literary work of major writers to the breadth of print forms circulating around them. Allison considers a variety of texts adjacent to the novel, including Edgar Allan Poe’s satire of autograph collecting, antislavery gift books, and a Southern travelogue by the Swedish writer Frederika Bremer. She draws striking parallels between two starkly different 1858 texts: Elizabeth Gaskell’s biography of Charlotte Brontë, which sought to unearth the reality behind Jane Eyre, and Josiah Henson’s autobiography, which circulated as the life of the “original Uncle Tom.” A rich account of the competing and complementary forces that shape images of authors, this book reveals the collaborative work of literary production and celebrity.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2025
Paperback / softback
264 p.
Testo in English
216 x 140 mm
9780231209717
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore