Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Digital Embodiment and the Arts: Exploring Hybrid Spaces through Emerging Technologies - Denise Doyle - cover
Digital Embodiment and the Arts: Exploring Hybrid Spaces through Emerging Technologies - Denise Doyle - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Digital Embodiment and the Arts: Exploring Hybrid Spaces through Emerging Technologies
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
106,82 €
-5% 112,44 €
106,82 € 112,44 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
106,82 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
106,82 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Digital Embodiment and the Arts: Exploring Hybrid Spaces through Emerging Technologies - Denise Doyle - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


A timely examination of the use of emerging technologies in the arts in recent decades, from the first wave of Virtual Reality through to the current use of Mixed, Augmented and Extended Realities. It highlights the necessity of understanding technological experiences through the assumption that all experience is embodied. An explosion of digital culture and experience has most certainly given artists and creative practitioners new ways of exploring a hybridisation of creative practices with access to technological tools only previously dreamt of. Further, there are a number of threads around digital embodiment and its centrality to the digital experience. The book is divided into 3: Section 1 explores the whole notion of embodied experience through a study of space and virtuality, imagination, and technology. Section 2 lays the ground for a more explicit understanding of the role the body has in our engagement with the digital technologies focussing on three distinct bodies: the  gravitational body, the virtual body, and finally the hybrid body. Section 3 is split into three chronological chapters in terms of technological developments, that of VR, Virtual Worlds, and Augmented, Mixed, and Extended Realities. While individual aspects and themes covered here can be found in some recent books, there is little that places digital embodiment within the arts in the way this book does. A unique synthesis.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2024
Hardback
230 p.
Testo in English
244 x 170 mm
9781789389777
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore