Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Ecosophy and Educational Research for the Anthropocene: Rethinking Research through Relational Psychoanalytic Approaches - Alysha J. Farrell - cover
Ecosophy and Educational Research for the Anthropocene: Rethinking Research through Relational Psychoanalytic Approaches - Alysha J. Farrell - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Ecosophy and Educational Research for the Anthropocene: Rethinking Research through Relational Psychoanalytic Approaches
Disponibilità in 3 settimane
56,71 €
-5% 59,69 €
56,71 € 59,69 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
56,71 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
56,71 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Ecosophy and Educational Research for the Anthropocene: Rethinking Research through Relational Psychoanalytic Approaches - Alysha J. Farrell - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Problematizing the aims of education in the Anthropocene, this text illustrates the value of relational psychoanalytic theory in the study and practice of education amidst the climate crisis. Illustrating how dominant educational theory fails to acknowledge climate precarity and the consequences of living beyond the Earth’s carrying capacity, Ecosophy and Educational Research for the Anthropocene calls for a reorientation of scholarship to decentre the human subject. The author discusses the evolution of intersubjective psychoanalysis to make a case for a turn to relational and psychoanalytically informed educational research. Chapters foreground areas for educational researchers to consider in pursuing intersubjective inquiries into the affective dimensions of curriculum and pedagogy to foster an emergence of eco-attunement and ecosophical educational research (EER). By framing an ecosophical approach, this book enables educational leaders, researchers and educators to fulfil their responsibility to engage in educational praxis which is contextually responsive, relationally attuned and recognizant that we cannot be studied apart from our connections to the planet.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Routledge Research in Education, Society and the Anthropocene
2023
Paperback / softback
202 p.
Testo in English
229 x 152 mm
453 gr.
9781032146133
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore