Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Soul of Strategy: Building Customer Centric Organizations - Bernard Jaworski,David Sprott - cover
The Soul of Strategy: Building Customer Centric Organizations - Bernard Jaworski,David Sprott - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Soul of Strategy: Building Customer Centric Organizations
Disponibilità in 5 gg lavorativi
28,49 €
-5% 29,99 €
28,49 € 29,99 € -5%
Disponibilità in 5 gg lavorativi
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 29,99 € 28,49 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 29,99 € 28,49 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Soul of Strategy: Building Customer Centric Organizations - Bernard Jaworski,David Sprott - cover

Descrizione


A powerful and original new take on business strategy—with the customer at the center of it—designed to generate enduring competitive advantage When setting strategy, organizations typically spend too much time thinking about the competition and resources within the firm and not enough time on the customer—the soul of any organization. Such an approach is reflected in the fact that most popular theories of business strategy have focused on resource- and capability-based perspectives of the firm. Real-world businesses embracing and applying these intuitively attractive theories have struggled to compete, however, exactly because those theories fail to adequately account for the most important actor in all commercial transactions: the customer. In The Soul of Strategy, two veteran strategists and academics deliver a straightforward new approach to business strategy—one that builds and expands on the classic work of Peter Drucker—recognizing the inescapable reality, faced by every organization, that a firm's primary job is to create and keep customers. The book offers a comprehensive customer-centric strategy framework, a set of fresh perspectives and tools, and step-by-step guides to implementing the leadership styles, governance structures, and technology that companies require to outcompete their rivals in attracting and retaining customers. The book brings to life these key principles by using case studies and examples of organizations in a variety of industries. You'll find: A clear description of the concept of customer centricity and its value to the organization. A new consumer behavior framework that will enable you to ask the right questions to elicit unique, actionable customer insights A “Customer Choice Cascade” that details how to select, prioritize, and deliver value for both customers and the firm. A balanced perspective on how to both find sources of innovation and systematically abandon activities, products, structures and systems that no longer add value to customers. The key role that customer insight data play in setting customer-centered strategy. Expansions on Drucker's proven strategic insights and ideas that go beyond well-worn frameworks like Porter's Five Forces. Perfect for managers, executives, board members, and other business leaders, The Soul of Strategy is also a can't-miss resource for strategy consultants and advisors and anyone else interested in effective new ways of thinking about difficult and long-standing strategic problems.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2025
Hardback
304 p.
Testo in English
9781394279937
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore