Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Understanding and Teaching the Intuitive Mind: Student and Teacher Learning - cover
Understanding and Teaching the Intuitive Mind: Student and Teacher Learning - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Understanding and Teaching the Intuitive Mind: Student and Teacher Learning
Disponibilità in 2 settimane
243,30 €
243,30 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
243,30 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
243,30 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Understanding and Teaching the Intuitive Mind: Student and Teacher Learning - cover

Descrizione


The intuitive mind is a powerful force in the classroom and often an undetected one. Intuitive conceptions--knowledge or knowledge-structures that individuals acquire and use largely without conscious reflection or explicit instruction--sometimes work to facilitate learning in the classroom and other contexts. But learning may also be impeded by intuitive conceptions, and they can be difficult to dislodge as needed. The literatures in psychology and education include a large and diverse body of theory and research on intuitive conceptions, but this work is limited in some respects. This volume contributes in four ways to overcome these limitations. Understanding and Teaching the Intuitive Mind: Student and Teacher Learning: * pulls together diverse theoretical and methodological approaches to the origin, structure, function, and development of intuitive conceptions; * explores a diversity of academic disciplines--paying equal attention not only to mathematics and science, the fields in which intuitive concepts have been studied most extensively, but also to the social sciences, arts, and humanities; * explicitly links theory and research to educational implications and classroom applications; and * focuses not only on students' intuitive conceptions but also on teachers' intuitive beliefs about learning and teaching. Although the viewpoints of the contributors are diverse, they share the belief that educational practices have much to gain by systematic studies of the intuitive learner and teacher. This volume offers state-of-the-art, research-based information and support for psychologists, teacher educators, educational administrators, teachers, prospective teachers, and others who seek to develop educational practices that are cognizant of (and responsive to) the intuitive conceptions of students and teachers.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Educational Psychology Series
2001
Hardback
288 p.
Testo in English
229 x 152 mm
700 gr.
9780805831092
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore