Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Talking Prices: Symbolic Meanings of Prices on the Market for Contemporary Art - Olav Velthuis - cover
Talking Prices: Symbolic Meanings of Prices on the Market for Contemporary Art - Olav Velthuis - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 2 liste dei desideri
Talking Prices: Symbolic Meanings of Prices on the Market for Contemporary Art
Disponibilità in 2 settimane
46,90 €
46,90 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
46,90 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
46,90 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Talking Prices: Symbolic Meanings of Prices on the Market for Contemporary Art - Olav Velthuis - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


How do dealers price contemporary art in a world where objective criteria seem absent? Talking Prices is the first book to examine this question from a sociological perspective. On the basis of a wide range of qualitative and quantitative data, including interviews with art dealers in New York and Amsterdam, Olav Velthuis shows how contemporary art galleries juggle the contradictory logics of art and economics. In doing so, they rely on a highly ritualized business repertoire. For instance, a sharp distinction between a gallery's museumlike front space and its businesslike back space safeguards the separation of art from commerce. Velthuis shows that prices, far from being abstract numbers, convey rich meanings to trading partners that extend well beyond the works of art. A high price may indicate not only the quality of a work but also the identity of collectors who bought it before the artist's reputation was established. Such meanings are far from unequivocal. For some, a high price may be a symbol of status; for others, it is a symbol of fraud. Whereas sociological thought has long viewed prices as reducing qualities to quantities, this pathbreaking and engagingly written book reveals the rich world behind these numerical values. Art dealers distinguish different types of prices and attach moral significance to them. Thus the price mechanism constitutes a symbolic system akin to language.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Princeton Studies in Cultural Sociology
2007
Paperback / softback
288 p.
Testo in English
235 x 152 mm
397 gr.
9780691134031
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore