Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Socially Collaborative Schools: The Heretic's Guide to Mixed-Age Tutor Groups, System Design, and the Goal of Goodness - Peter A Barnard - cover
Socially Collaborative Schools: The Heretic's Guide to Mixed-Age Tutor Groups, System Design, and the Goal of Goodness - Peter A Barnard - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Socially Collaborative Schools: The Heretic's Guide to Mixed-Age Tutor Groups, System Design, and the Goal of Goodness
Disponibile in 2 settimane
55,00 €
55,00 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
55,00 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
55,00 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Socially Collaborative Schools: The Heretic's Guide to Mixed-Age Tutor Groups, System Design, and the Goal of Goodness - Peter A Barnard - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


The inherited model of schooling based on same-age tutor groups is not only wrong but anti-learning and unsafe. When examined from a systems perspective, the assumptions are revealed. This explains why schools fail to respond to reform and why reform is the wrong approach. It blames the same-age structure as the direct cause of bullying, poor parent partnership, mental health issues and more, pointing out the system's separation from psychology and child welfare. When schools adopt a mixed-age system (tutor groups / home-groups mixed by age) these adverse effects are resolved. The book calls for wholesale change to the way schools organize relationships and issues of connectivity. The author uses insights and research from his work with hundreds of schools worldwide transitioning from the same-age system to one based on mixed-age. This book rejects the use of pro-social programs (add-ons and fixes) in favor of one able to design in empathy, emotional intelligence, and character.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2018
Paperback / softback
300 p.
Testo in English
222 x 151 mm
490 gr.
9781475844320
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore