Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Women Curriculum Theorists: Power, Knowledge and Subjectivity - Sandra Leaton Gray,David Scott - cover
Women Curriculum Theorists: Power, Knowledge and Subjectivity - Sandra Leaton Gray,David Scott - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Women Curriculum Theorists: Power, Knowledge and Subjectivity
Disponibilità in 3 settimane
59,59 €
-5% 62,73 €
59,59 € 62,73 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,59 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,59 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Women Curriculum Theorists: Power, Knowledge and Subjectivity - Sandra Leaton Gray,David Scott - cover

Descrizione


Most published bodies of work relating to curriculum theory focus exclusively, or almost exclusively, on the contributions of men. This is not representative of influences on educational practices as a whole, and it is certainly not representative of educational theory generally, as women have played a significant role in framing the theory and practice of education in the past. Their contribution is at least equal to that of men, even though it may not immediately appear as visible on library shelves or lecture lists. This book addresses this egregious deficit by asking readers to engage in an intellectual conversation about the nature of women’s curriculum theory, as well as its impact on society and thought in general. It does this by examining the work of twelve women curriculum theorists: Maxine Greene, Susan Haack, Julia Kristeva, Martha Nussbaum, Nel Noddings, Jane Roland Martin, Marie Battiste, Dorothea Beale, Susan Isaacs, Maria Montessori, Mary Warnock and Lucy Diggs Slowe. The book is not an encyclopaedia, nor is it a history book. It aims to bring to the reader’s attention, through a semantic rendition of the world, those seminal relationships that exist between the three meta-concepts that are addressed in the work, feminism, learning and curriculum. It will appeal to scholars and researchers with interests in curriculum, and the philosophy and sociology of education.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Studies in Curriculum Theory Series
2024
Paperback / softback
236 p.
Testo in English
229 x 152 mm
470 gr.
9781032268088
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore