Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Children and Media in India: Narratives of Class, Agency and Social Change - Shakuntala Banaji - cover
Children and Media in India: Narratives of Class, Agency and Social Change - Shakuntala Banaji - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Children and Media in India: Narratives of Class, Agency and Social Change
Disponibilità in 2 settimane
78,60 €
78,60 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
78,60 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
78,60 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Children and Media in India: Narratives of Class, Agency and Social Change - Shakuntala Banaji - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Is the bicycle, like the loudspeaker, a medium of communication in India? Do Indian children need trade unions as much as they need schools? What would you do with a mobile phone if all your friends were playing tag in the rain or watching Indian Idol? Children and Media in India illuminates the experiences, practices and contexts in which children and young people in diverse locations across India encounter, make, or make meaning from media in the course of their everyday lives. From textbooks, television, film and comics to mobile phones and digital games, this book examines the media available to different socioeconomic groups of children in India and their articulation with everyday cultures and routines. An authoritative overview of theories and discussions about childhood, agency, social class, caste and gender in India is followed by an analysis of films and television representations of childhood informed by qualitative interview data collected between 2005 and 2015 in urban, small-town and rural contexts with children aged nine to 17. The analysis uncovers and challenges widely held assumptions about the relationships among factors including sociocultural location, media content and technologies, and children’s labour and agency. The analysis casts doubt on undifferentiated claims about how new technologies ‘affect’, ‘endanger’ and/or ‘empower’, pointing instead to the importance of social class – and caste – in mediating relationships among children, young people and the poor. The analysis of children’s narratives of daily work, education, caring and leisure supports the conclusion that, although unrecognised and underrepresented, subaltern children’s agency and resourceful conservation makes a significant contribution to economic, interpretive and social reproduction in India.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Routledge Advances in Internationalizing Media Studies
2019
Paperback / softback
224 p.
Testo in English
229 x 152 mm
340 gr.
9781138344570
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore