Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Cross-nationally Comparative, Evidence-based Educational Policymaking and Reform - cover
Cross-nationally Comparative, Evidence-based Educational Policymaking and Reform - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Cross-nationally Comparative, Evidence-based Educational Policymaking and Reform
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
96,18 €
-5% 101,24 €
96,18 € 101,24 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
96,18 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
96,18 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Cross-nationally Comparative, Evidence-based Educational Policymaking and Reform - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This book in the International Perspectives on Education and Society (IPES) series describes, synthesizes, and forecasts how large-scale assessments and quantitative data impact evidence-based policymaking worldwide. This volume pays particular attention to the Middle East and North African (MENA) region and surrounding countries. The chapters provide and explain policymaking examples from national educational systems and international organizations in the United Arab Emirates, South Africa, Russia, Brazil and China, providing a forum for scholars and policymakers to identify how large-scale assessments and quantitative data can be used to inform policymaking at all levels of education, and how these data can be used to better understand specific country- and regional-level educational challenges.  Emphasizing that quantitative research evidence is often the most legitimized among national educational policymakers and international organizations influencing national educational policymaking due to its perceived accuracy and trustworthiness, authors discuss how this data is not always used to its full potential by policymakers or educators because of the predominant focus on student achievement and rankings systems. While student achievement data can offer great insight on educational systems, the unique country-level background data available through large international datasets provides opportunity for scholars and policymakers to develop greater insight into the social and cultural factors that influence education systems around the world.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

International Perspectives on Education and Society
2018
Hardback
360 p.
Testo in English
229 x 152 mm
622 gr.
9781787437685
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore