Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Cultural Animal: Human Nature, Meaning, and Social Life - Roy F. Baumeister - cover
The Cultural Animal: Human Nature, Meaning, and Social Life - Roy F. Baumeister - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Cultural Animal: Human Nature, Meaning, and Social Life
Disponibilità in 2 settimane
29,70 €
29,70 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
29,70 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
29,70 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Cultural Animal: Human Nature, Meaning, and Social Life - Roy F. Baumeister - cover

Descrizione


What makes us human? Why do people think, feel, and act as they do? What is the essence of human nature? What is the basic relationship between the individual and society? These questions have fascinated both great thinkers and ordinary humans for centuries. Now, at last, there is a solid basis for answering them, in the form of the accumulated efforts and studies by thousands of psychology researchers. We no longer have to rely on navel-gazing and speculation to understand why people are the way they are - we can instead turn to solid, objective findings. This book, by an eminent social psychologist at the peak of his career, not only summarizes what we know about people - it also offers a coherent, easy-to-understand, through radical, explanation. Turning conventional wisdom on its head, the author argues that culture shaped human evolution. Contrary to theories that depict the individual's relation to society as one of victimization, endless malleability, or just a square peg in a round hole, he proposes that the individual human being is designed by nature to be part of society. Moreover, he argues that we need to briefly set aside the endless study of cultural differences to look at what most cultures have in common - because that holds the key to human nature. Culture is in our genes, although cultural differences may not be. This core theme is further developed by a powerful tour through the main dimensions of human psychology. What do people want? How do people think? How do emotions operate? How do people behave? And how do they interact with each other? The answers are often surprising, and along the way the author explains how human desire, thought, feeling, and action are connected.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2005
Hardback
464 p.
Testo in English
242 x 166 mm
771 gr.
9780195167030
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore