Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Facsimile: Making, Likeness, and Medieval Manuscripts
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
61,75 €
-5% 65,00 €
61,75 € 65,00 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 65,00 € 61,75 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 65,00 € 61,75 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


An unprecedented cultural history of reproductions of medieval manuscripts Facsimiles are, or claim to be, exact copies of objects, and medieval manuscripts have long been a focus for this kind of reproduction. Today, digitization delivers complete, high-resolution, full-color digital copies of thousands of medieval manuscripts to anyone with an internet connection. But for centuries, scholars in fields like art history, or paleography, or textual editing had to travel to see the manuscripts their work depended on. When they couldn't, they relied on copies—drawings, engravings, lithographs, and eventually monochrome photographs, usually of parts of a manuscript rather than the whole thing. Facsimile explores the prehistory of our digital present, focusing on the eighteenth and nineteenth centuries—a period that witnessed rapid technological change; a renewal of interest in the Middle Ages in the public at large; the consolidation and emergence of scholarly disciplines; and the increase in institutions that cared for medieval manuscripts. Siân Echard shows how facsimiles of medieval manuscripts were central to all these developments. Focusing on Britain, Echard traces how predigital technologies of reproduction were viewed by their practitioners and consumers, and how they helped to form the ways people related to the medieval past. Facsimile users were scholarly and popular, with interests in text, or image, or books, or all these things at once. Four chapters—Letter, Figure, Color, Catastrophe—show how the human hand, the human eye, and the human imagination intertwined with technology, creating modern-medieval hybrids that sit at the intersection of past and present. From the rise of paleography and diplomatics as disciplines to the emergence of calligraphy as a craft and hobby, from the use of facsimiles in shaping narratives of national identity to the substitution of facsimiles for destroyed or damaged manuscripts in the development of preservation practices, Facsimile offers an unprecedented cultural history of reproductions of medieval manuscripts.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2025
Hardback
344 p.
Testo in English
254 x 178 mm
9781512827057
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore