Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Fashion Theory: An Introduction - Malcolm Barnard - cover
Fashion Theory: An Introduction - Malcolm Barnard - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Fashion Theory: An Introduction
Attualmente non disponibile
246,31 €
-5% 259,27 €
246,31 € 259,27 € -5%
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
246,31 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
246,31 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Fashion Theory: An Introduction - Malcolm Barnard - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Fashion is both big business and big news. From models' eating disorders and sweated labour to the glamour of a new season's trends, statements and arguments about fashion and the fashion industry can be found in every newspaper, consumer website and fashion blog. Books which define, analyse and explain the nature, production and consumption of fashion in terms of one theory or another abound. But what are the theories that run through all of these analyses, and how can they help us to understand fashion and clothing? Fashion Theory: an introduction explains some of the most influential and important theories on fashion: it brings to light the presuppositions involved in the things we think and say about fashion every day and shows how they depend on those theories. This clear, accessible introduction contextualises and critiques the ways in which a wide range of disciplines have used different theoretical approaches to explain - and sometimes to explain away - the astonishing variety, complexity and beauty of fashion. Through engaging examples and case studies, this book explores: fashion and clothing in history fashion and clothing as communication fashion as identity fashion, clothing and the body production and consumption fashion, globalization and colonialism fashion, fetish and the erotic. This book will be an invaluable resource for students of cultural studies, sociology, gender studies, fashion design, textiles or the advertising, marketing and manufacturing of clothes.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2014
Hardback
244 p.
Testo in English
234 x 156 mm
610 gr.
9780415496209
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore