Filles de Kilimanjaro (180 gr.) - Vinile LP di Miles Davis

Filles de Kilimanjaro (180 gr.)

0 recensioni
Con la tua recensione raccogli punti Premium
Artisti: Miles Davis
Supporto: Vinile LP
Numero supporti: 1
Etichetta: Music on Vinyl
Data di pubblicazione: 28 giugno 2019
  • EAN: 8719262009400

€ 29,50

Punti Premium: 30

Venduto e spedito da IBS

Quantità:
VINILE
Gaia la libraia

Gaia la libraia Vuoi ricevere un'email sui tuoi prodotti preferiti? Chiedi a Gaia, la tua assistente personale

180 gr. Vinyl Edition
Filles de Kilimanjaro (named after the Kilimanjaro African Coffee) is one the many masterpieces American composer and trumpeter Miles Davis recorded during his lifetime. It can be seen as a transitional album, right between his "acoustic" and "electric" period. He recorded this incredible work of modern Jazz together with music great's such as Wayne Shorter, Herbie Hancock, and Chick Corea. The five different songs all fitting together as expressions of the same basis piece. The recording sessions made the musicians think and play in a different way. These kind of improvisations were given the listener a look into the future of Jazz. It happens to be the swan song for his second great quintet, but one in which they're showing all their talents for the last time. Adventurous from start to end and filled with Funky and Bluesy rhythms. Miles Davis is among the most influential and critically acclaimed musicians in the history of Jazz. During his five-decade career he went into a variety of musical directions and was one of the pioneers of the Jazz-Rock/Fusion sound. His highlights including the million-sellers Kind of Blue (1959), Sketches of Spain (1960) and Bitches Brew (1970).
Disco 1
1
Frelon brun
2
Tout de suite
3
Petits machins (Little Stuff)
4
Filles de Kilimanjaro
5
Mademoiselle Mabry (Miss Mabry)
  • Miles Davis Cover

    Trombettista statunitense di jazz. Dal '45 al '48 suonò con Charlie Parker, al cui stile contrappose un proprio solismo lirico e riflessivo, più parsimonioso di note; nel '48-49 si avvicinò al cool jazz (incisioni con Lee Konitz, Gerry Mulligan ecc.), distinguendosene per una più incisiva vena ritmica e pudicamente blues. Queste qualità, unite a un suono essenziale e lancinante, emersero più chiaramente negli anni successivi, durante i quali D. poté essere considerato il più originale musicista jazz fra l'esperienza bop e lo hard bop. Con lo storico quintetto fondato nel '55 (comprendente John Coltrane, Red Garland, Paul Chambers, e Philly Joe Jones) e con il gruppo del '58-60, sempre con Coltrane, D. utilizzò scale modali (assorbendo... Approfondisci
| Vedi di più >
Note legali