Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Managing Digital Innovation in Publishing: Collaborations and Para-Organisations for Creative Change - Frania Hall - cover
Managing Digital Innovation in Publishing: Collaborations and Para-Organisations for Creative Change - Frania Hall - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Managing Digital Innovation in Publishing: Collaborations and Para-Organisations for Creative Change
Disponibilità in 10 giorni lavorativi
59,37 €
-5% 62,49 €
59,37 € 62,49 € -5%
Disp. in 10 gg
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,37 € Spedizione gratuita
disponibilità in 10 giorni lavorativi disponibilità in 10 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,37 € Spedizione gratuita
disponibilità in 10 giorni lavorativi disponibilità in 10 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Managing Digital Innovation in Publishing: Collaborations and Para-Organisations for Creative Change - Frania Hall - cover

Descrizione


Reflecting proactively on a growing industry 'dilemma', this book explores how publishing businesses can and do successfully experiment and innovate in digital publishing through collaboration. Many sectors of publishing are still structured around print production, with digital innovation in the consumer arena generally focused on different book formats, such e-books and audiobooks, rather than on brand-new types of products. Publishers need to innovate around different sorts of content and digital formats as consumers change their media habits. However, their pricing, business and risk models, and workflows are reflective of a legacy of print publishing; and as print commands so much revenue, publishers do not want to derail their main business as they experiment. Drawing on an analysis of collaboration and network theory and four in-depth qualitative case studies in different sectors, this research suggests that collaboration, particularly engaging with the wider creative sector, is key to the sustainable development of new types of products. It points to the characteristics of a successful digital collaboration and explains how to manage publishing innovation alongside the existing business, through para-organisations. Considering novel approaches to innovation, such as iterative software-style approaches and agile project management, as well as new business models, such as those employed in games development, the author shows how introducing new people – from software developers to competitors – can help instill a collaborative mindset within the organisation and facilitate constructive experimentation. Managing Digital Innovation in Publishing will be of interest to upper-level students and researchers of (digital) publishing and related creative industries.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2024
Hardback
108 p.
Testo in English
216 x 138 mm
370 gr.
9781032456799
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore