Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Mathematical Reasoning of Children and Adults: Teaching and Learning from an Interdisciplinary Perspective - cover
Mathematical Reasoning of Children and Adults: Teaching and Learning from an Interdisciplinary Perspective - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Mathematical Reasoning of Children and Adults: Teaching and Learning from an Interdisciplinary Perspective
Disponibilità in 2 settimane
222,70 €
222,70 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
222,70 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
222,70 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Mathematical Reasoning of Children and Adults: Teaching and Learning from an Interdisciplinary Perspective - cover

Descrizione


This book adopts an interdisciplinary approach to investigate the development of mathematical reasoning in both children and adults and to show how understanding the learner’s cognitive processes can help teachers develop better strategies to teach mathematics. This contributed volume departs from the interdisciplinary field of psychology of mathematics education and brings together contributions by researchers from different fields and disciplines, such as cognitive psychology, neuroscience and mathematics education.   The chapters are presented in the light of the three instances that permeate the entire book: the learner, the teacher, and the teaching and learning process. Some of the chapters analyse the didactic challenges that teachers face in the classroom, such as how to interpret students' reasoning, the use of digital technologies, and their knowledge about mathematics. Other chapters examine students' opinions about mathematics, and others analyse the ways inwhich students solve situations that involve basic and complex mathematical concepts. The approaches adopted in the description and interpretation of the data obtained in the studies documented in this book point out the limits, the development, and the possibilities of students' thinking, and present didactic and cognitive perspectives to the learning scenarios in different school settings. Mathematical Reasoning of Children and Adults: Teaching and Learning from an Interdisciplinary Perspective will be a valuable resource for both mathematics teachers and researchers studying the development of mathematical reasoning in different fields, such as mathematics education, educational psychology, cognitive psychology, and developmental psychology.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2022
Paperback / softback
322 p.
Testo in English
235 x 155 mm
9783030696597
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore