Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Motivational Immediacy: Fostering Engagement in Adult Learners - Jonathan E. Taylor - cover
Motivational Immediacy: Fostering Engagement in Adult Learners - Jonathan E. Taylor - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Motivational Immediacy: Fostering Engagement in Adult Learners
Disponibilità in 2 settimane
244,10 €
244,10 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
244,10 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
244,10 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Motivational Immediacy: Fostering Engagement in Adult Learners - Jonathan E. Taylor - cover

Descrizione


This book provides a fresh look at the question of learner motivation and engagement, beginning with an investigation of potential motivations not to learn, the better to help instructors find more successful ways to engage learners in any given situation. After examining various kinds of resistance to learning, the book goes on to describe effective ways of overcoming resistance and engaging learners.Grounded in the literature of many fields, such as Adult Education, Psychology, Sociology, Cultural Anthropology, and Communication (as well as the author’s own decades of experience), the book connects the concepts surrounding learning resistance directly to engagement and human motivation, drawing these ideas together to make the case for practicing motivational immediacy in all learning spaces. The second section of the book focuses on the various tools effective teachers might use to mitigate learner resistance and foster authentic and lasting engagement. The author devotes a chapter to using curriculum and Instructional Systems Design (ISD) processes to effectively foster engaged learning in different learning spaces and contexts. Two chapters are devoted to applying the theory and methods to specific domains: online learning environments, and face-to-face classrooms with both undergraduate and graduate students. The last section includes a chapter that provides a potential method to measure effectual learning in the classroom, and one that addresses the ethical issues sometimes said to exist in efforts to mitigate learner resistance and foster engagement in its place. The final chapter draws the book to a close by presenting a fluid whole that will greatly improve understanding of the ideas as well as the methods best used to reduce learning resistance, increase learner engagement, and facilitate motivational immediacy and effectual learning.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2021
Hardback
228 p.
Testo in English
229 x 152 mm
276 gr.
9781620369548
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore