Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Social Quality of Public Space: Integration, Strategy, Subjectivation
Disponibile dal 28/11/25
59,63 €
59,63 €
Disp. da 28/11/25
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
59,63 €
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
59,63 €
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This book examines the concept of quality from a social perspective. Using the example of public spaces, it demonstrates the analytical and practical benefits that can be gained from an experience-based approach to defining quality. Sociology and related social sciences have rarely explored the quality of spaces, despite qualities being social products. This has led to a clear research gap in understanding spatial quality within social theory. Addressing this gap, this book examines public space quality through a cultural-spatial lens, accounting for the complexity of polycontexturalization, which implies the increasing entanglement of social actions in multiple contexts and spatialities, as well as the materiality of spatial arrangements. Moreover, it introduces the sociologically useful distinction between Erfahrung (reflective experience) and Erlebnis (lived experience) into the analysis of spatial quality. The book’s concept is based on the idea that social experience comprises multiple logics. It is shown that the quality of public space is driven by three distinct logics: the logic of expression, evident in individuals’ drive for social integration; the logic of strategy, viewing public space as a competitive arena; and finally, the logic of subjectivation, which examines how spaces shape subjectivities and are subject to refiguration. The book targets both researchers and students in sociology, anthropology, political science, architecture, and urban planning. It also serves as a practical toolbox for professionals in architecture and planning focused on creating more socially acceptable public spaces. The Open Access version of this book, available at http://www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY) license.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

The Refiguration of Space
2025
Paperback / softback
286 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9781032954264
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore