Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Syntax or Pragmatics: A Comparison of different Approaches towards English Children's Delay of Principle B
Scaricabile subito
Omaggio
Omaggio
Scaricabile subito
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
0,00 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
0,00 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Syntax or Pragmatics: A Comparison of different Approaches towards English Children's Delay of Principle B
Chiudi

Promo attive (0)

Chiudi
Syntax or Pragmatics: A Comparison of different Approaches towards English Children's Delay of Principle B
Chiudi

Informazioni del regalo

Descrizione


Seminar paper from the year 2004 in the subject English Language and Literature Studies - Linguistics, grade: 1 (A), Carl von Ossietzky University of Oldenburg (Seminar for Anglistics), course: Hauptseminar "Binding Theory", language: English, abstract: In their experiment carried out in order to test children’s knowledge of the binding principles, Chien and Wexler (1990) observed that their subjects showed a considerable delay of the acquisition of Principle B compared with Principle A. While the children who participated in their study mastered the locality conditions of anaphors nearly perfectly by the age of six and even earlier, many of them still allowed pronouns to be coindexed with a local antecedent. In a similar study especially designed to examine children’s knowledge of only Principles B and C, Grimshaw and Rosen (1990) also found that the non-locality constraint for pronouns was to a large extent violated. Like Chien and Wexler, Grimshaw and Rosen state that children yet have innate knowledge of Principle B. A distinction has to be made, they argue, between knowledge of Principle B, on the one hand, and obedience to it on the other. Although children know Principle B, other grammatical and pragmatic influences and circumstances prevent them from obeying it. Both theses have in common that they are based on the assumption that the delay of Principle B is a universal phenomenon that can be found throughout all languages. However, in a study carried out by McKee (1992), it turned out that the delay of Principle B only affected the group of English children while the Italian children showed nearly perfect mastery of both Principle A and B. McKee accompanies these results by her proposal for an explanation of English children’s delay of Principle B. Since the experiment was carried out with Italian sentences containing clitic pronouns, her account is based on syntactical differences between this type of sentences and its English counterparts containing full pronouns. This paper will start with a presentation of McKee’s thesis. The presentation will be followed by a discussion in which McKee’s account will be compared with alternative explanations for the delay of Principle B. Since McKee’s syntactically motivated model stand in contrast to other theses based on pragmatics, the final aim will be a judgment about the adequacy and plausibility of both types of approaches. This judgment will be supported by another thesis developed by Cardinaletti and Starke (1995) in which they seek to explain the delay of Principle B by an ambiguity of English pronouns comprising all parts of grammar.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2004
Inglese
Tutti i dispositivi (eccetto Kindle) Scopri di più
Reflowable
9783638325424
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Compatibilità

Formato:

Gli eBook venduti da IBS.it sono in formato ePub e possono essere protetti da Adobe DRM. In caso di download di un file protetto da DRM si otterrà un file in formato .acs, (Adobe Content Server Message), che dovrà essere aperto tramite Adobe Digital Editions e autorizzato tramite un account Adobe, prima di poter essere letto su pc o trasferito su dispositivi compatibili.

Compatibilità:

Gli eBook venduti da IBS.it possono essere letti utilizzando uno qualsiasi dei seguenti dispositivi: PC, eReader, Smartphone, Tablet o con una app Kobo iOS o Android.

Cloud:

Gli eBook venduti da IBS.it sono sincronizzati automaticamente su tutti i client di lettura Kobo successivamente all’acquisto. Grazie al Cloud Kobo i progressi di lettura, le note, le evidenziazioni vengono salvati e sincronizzati automaticamente su tutti i dispositivi e le APP di lettura Kobo utilizzati per la lettura.

Clicca qui per sapere come scaricare gli ebook utilizzando un pc con sistema operativo Windows

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore