Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

After Uniqueness: A History of Film and Video Art in Circulation - Erika Balsom - cover
After Uniqueness: A History of Film and Video Art in Circulation - Erika Balsom - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 2 liste dei desideri
After Uniqueness: A History of Film and Video Art in Circulation
Disponibilità in 3 settimane
41,61 €
41,61 €
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
41,61 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
41,61 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
After Uniqueness: A History of Film and Video Art in Circulation - Erika Balsom - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Images have never been as freely circulated as they are today. They have also never been so tightly controlled. As with the birth of photography, digital reproduction has created new possibilities for the duplication and consumption of images, offering greater dissemination and access. But digital reproduction has also stoked new anxieties concerning authenticity and ownership. From this contemporary vantage point, After Uniqueness traces the ambivalence of reproducibility through the intersecting histories of experimental cinema and the moving image in art, examining how artists, filmmakers, and theorists have found in the copy a utopian promise or a dangerous inauthenticity-or both at once. From the sale of film in limited editions on the art market to the downloading of bootlegs, from the singularity of live cinema to video art broadcast on television, Erika Balsom investigates how the reproducibility of the moving image has been embraced, rejected, and negotiated by major figures including Stan Brakhage, Leo Castelli, and Gregory Markopoulos. Through a comparative analysis of selected distribution models and key case studies, she demonstrates how the question of image circulation is central to the history of film and video art. After Uniqueness shows that distribution channels are more than neutral pathways; they determine how we encounter, interpret, and write the history of the moving image as an art form.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Film and Culture Series
2017
Paperback / softback
312 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9780231176934
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore