Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Entrepreneurial Impact: The Role of MIT - Edward B. Roberts,Charles E. Eesley - cover
Entrepreneurial Impact: The Role of MIT - Edward B. Roberts,Charles E. Eesley - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Entrepreneurial Impact: The Role of MIT
Disponibilità in 2 settimane
140,60 €
140,60 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
140,60 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
140,60 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Entrepreneurial Impact: The Role of MIT - Edward B. Roberts,Charles E. Eesley - cover

Descrizione


Entrepreneurial Impact helps us understand the economic impact of the entrepreneurial ventures of university graduates. We know that some universities play an important role in many economies through their core education, research and development, and other spillovers. But in order to support economic growth through entrepreneurship, universities must create a culture and programs that make entrepreneurship widely accessible to students. While MIT's leadership in developing successful entrepreneurs has been evident anecdotally, this study - one of the largest surveys of entrepreneur alumni ever conducted - quantifies the significant impact of MIT's entrepreneurial ecosystem that supports firm startups. And, while MIT is more unique and unusual in the programs it offers and in its historical culture of entrepreneurship, MIT provides a benchmark by which other institutions can gauge the economic impact of their alumni entrepreneurs. This report also provides numerous examples of programs and practices that might be adopted, intact or modified as needed, by other universities that seek enhanced entrepreneurial development. Finally, the Appendix identifies several universities that have carried out surveys of alumni entrepreneurs.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Foundations and Trends (R) in Entrepreneurship
2011
Paperback / softback
160 p.
Testo in English
234 x 156 mm
235 gr.
9781601984784
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore