Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Mapping the Landscape, Remapping the Text: Spanish Poetry from Antonio Machado's Campos de Castilla to the First Avant-Garde (1909-1925) - RenA (c)e M. Silverman - cover
Mapping the Landscape, Remapping the Text: Spanish Poetry from Antonio Machado's Campos de Castilla to the First Avant-Garde (1909-1925) - RenA (c)e M. Silverman - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Mapping the Landscape, Remapping the Text: Spanish Poetry from Antonio Machado's Campos de Castilla to the First Avant-Garde (1909-1925)
Disponibilità in 2 settimane
79,30 €
79,30 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
79,30 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
79,30 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Mapping the Landscape, Remapping the Text: Spanish Poetry from Antonio Machado's Campos de Castilla to the First Avant-Garde (1909-1925) - RenA (c)e M. Silverman - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Mapping the Landscape, Remapping the Text: Spanish Poetry from Antonio Machado's Campos de Castilla to the First Avant-Garde (1909-1925) explores the mapping of identity and memory in Antonio Machado's (1875-1939) Campos de Castilla (1912, 1917) before studying its disruption by the avant-garde movements Ultraismo (1918-1925) and Creacionismo (1910s-1930s). Machado's attribution of identity to the landscape was remapped by the first avant-garde in order to circumvent the placement of identity in textual landscapes that are coded as national or regional, transform the conception of subjectivity and identity through a reconstruction of poetic form, and reposition Spain at the center of the European avant-garde. Renee M. Silverman focuses on the way in which these mappings and remappings affect perspective and perception. As Silverman argues, both Ultraismo and Creacionismo employ spatio-temporal simultaneity and the multiperspectivism of abstract visual art idioms such as Cubism to break the bond between people and place that is characteristic of Campos de Castilla. Yet, as Silverman emphasizes, there are some important differences between Ultraismo and Creacionismo, particularly in Gerardo Diego's (1896-1987) idiosyncratic brand. This book--the first in English to center on Ultraismo and Creacionismo--contrasts the way in which Ultraismo's leader, Guillermo de Torre (1900-1971), displaces the subject from the terrain of memory, freeing it to cross borders, with how Diego re-roots identity in the textual landscape so as to restore a sense of collectivity to vanguard poetry.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

North Carolina Studies in the Romance Languages and Literatures
2014
Hardback
256 p.
Testo in English
229 x 152 mm
501 gr.
9781469615226
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore