Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Scott, Brandtner, Eveleigh, Webber: Revisiting Montreal Abstraction of the 1940s - Esther Trepanier - cover
Scott, Brandtner, Eveleigh, Webber: Revisiting Montreal Abstraction of the 1940s - Esther Trepanier - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Scott, Brandtner, Eveleigh, Webber: Revisiting Montreal Abstraction of the 1940s
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
40,38 €
-5% 42,50 €
40,38 € 42,50 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
40,38 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
40,38 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Scott, Brandtner, Eveleigh, Webber: Revisiting Montreal Abstraction of the 1940s - Esther Trepanier - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Four artists who are today relatively or almost entirely unknown - one woman and three men - nevertheless played a part in the aesthetic upheavals that led to abstraction in 1940s Montreal. Very active in the art milieu throughout the decade, Marian Dale Scott, Fritz Brandtner, Henry Eveleigh, and Gordon Webber captured the attention of critics of the time, who employed the term "abstract art" to describe both non-objective works and bold formal explorations that retained some reference to visible reality. An examination of these artists' practices reveals a remarkable openness to international contemporary art trends - French, German, British, and American. Their work and its critical reception conjure a complex picture of the debates on abstraction that took place in Montreal during the 1940s, so often reduced to the controversies surrounding the emergence of the Automatiste movement. The artistic innovations of Paul-Emile Borduas and his group and the radical tone of their 1948 manifesto Refus global cemented their status as Quebec's abstract avant-garde but also had the effect of eclipsing other visions of abstraction being explored during the same period. This book reinstates the oeuvres of these forgotten protagonists in the narrative of abstract art, illustrating how their practices encompassed a variety of themes: emotion, science, human experience in the broadest sense - but also, as the Second World War unfolded, the violence that marked their era.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2022
Paperback / softback
272 p.
Testo in English
254 x 229 mm
9780228015956
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore