Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Towards a Sociology of Selfies: The Filtered Face - Maria-Carolina Cambre,Christine Lavrence - cover
Towards a Sociology of Selfies: The Filtered Face - Maria-Carolina Cambre,Christine Lavrence - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Towards a Sociology of Selfies: The Filtered Face
Disponibilità in 2 settimane
75,80 €
75,80 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
75,80 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
75,80 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Towards a Sociology of Selfies: The Filtered Face - Maria-Carolina Cambre,Christine Lavrence - cover

Descrizione


This book examines selfies as a relational and processual networked social practice, performed between people within digital contexts and that involve online/offline intersections and tensions. It offers an analysis of selfies through a rich and interdisciplinary framework, that explores the ritualized and affective engagements selfies provoke from others. Given that selfies by definition are shared and posted through networked platforms, they complicate notions of traditional photographic self-portraiture. As such, this book explores how selfies invoke broader, stratified patterns of looking that are occluded in discourses of "empowerment" and "visibility", as well as the subjectivities these networked practices work to produce. Drawing on extensive qualitative research conducted over a period of three years, this book questions not only what selfies are but what they do, they worlds they create, the imaginaries that organize them, and the flows of desire, affect and normativity that underpin them, questions that can only be addressed through research that closely attends to the experience of selfie-takers. It will be of interest to those working in the fields of Sociology, Cultural studies, Communications, Visual Studies, Social Media studies, Feminist research and Affect Theory.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Routledge Advances in Sociology
2024
Paperback / softback
234 p.
Testo in English
234 x 156 mm
460 gr.
9781032407593
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore