Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Design in Airline Travel Posters 1920-1970
Scaricabile subito
24,95 €
24,95 €
Scaricabile subito
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
24,95 € Spedizione gratuita
scaricabile subito scaricabile subito
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
24,95 € Spedizione gratuita
scaricabile subito scaricabile subito
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Design in Airline Travel Posters 1920-1970
Chiudi

Promo attive (0)

Chiudi
Design in Airline Travel Posters 1920-1970
Chiudi

Informazioni del regalo

Descrizione


The field of poster studies is vast, but it is surprising how little work has been done till date on the fundamental structures – semiotic and semantic – that underpin the visual messages posters produce. Most studies of posters focus either on their history; on specific themes – politics, travel, sport, cinema; or on their status as collectable items. Though such approaches are valid, they hardly account for the specificity of the poster’s appeal or for the complex semiotic and cultural issues poster art raises. This book sets out to tackle these latter issues since they are fundamental both to the deeper significance and to the wider appeal of the poster as a cultural form. In doing so it focuses on the field of airline travel posters which developed precisely in the period of the twentieth century (1920–1970) that coincided with the onset of mass travel. The romance and excitement of fast travel to exotic destinations stimulated some memorable poster images that today have lost none of their magic. Since posters are cultural signs, to understand better how they work and the value attached to them even after their commercial or political message has been communicated, it is useful to analyse them in terms of both their sociocultural histories and their semiological structures. What this book sets out to do is to combine these approaches in such a way as to enhance the viewer/reader’s understanding of both the cultural and the semiological aspects of the poster and to show how the interaction of these aspects produces the specific quality of its messages. Although posters are essentially word/image constructs, little attention has been paid to this fundamental aspect of their semiological structures. While Roland Barthes (1964) and other structuralist semioticians of the 1960s and 1970s –in France in particular – have made inroads into what is at stake in the poster’s word/ image structure, this book pursues the implications of this for the rhetoric of persuasion that is activated by the poster in fulfilling its dual function as provider of information and agent of seduction. For the poster, from the start of the twentieth century, has established a conventional repertory of textual/visual motifs that it has applied across a wide range of communicative functions – political, commercial and artistic. The aim of this book is to analyse the way these motifs are structured since they reveal much about the way cultural messages are produced and the way the poster is able to promote both a specific, product-centred message and aesthetic pleasure through a multiplicity of connotations.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2021
Testo in en
Tutti i dispositivi (eccetto Kindle) Scopri di più
Reflowable
9781785276309
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Compatibilità

Formato:

Gli eBook venduti da IBS.it sono in formato ePub e possono essere protetti da Adobe DRM. In caso di download di un file protetto da DRM si otterrà un file in formato .acs, (Adobe Content Server Message), che dovrà essere aperto tramite Adobe Digital Editions e autorizzato tramite un account Adobe, prima di poter essere letto su pc o trasferito su dispositivi compatibili.

Compatibilità:

Gli eBook venduti da IBS.it possono essere letti utilizzando uno qualsiasi dei seguenti dispositivi: PC, eReader, Smartphone, Tablet o con una app Kobo iOS o Android.

Cloud:

Gli eBook venduti da IBS.it sono sincronizzati automaticamente su tutti i client di lettura Kobo successivamente all’acquisto. Grazie al Cloud Kobo i progressi di lettura, le note, le evidenziazioni vengono salvati e sincronizzati automaticamente su tutti i dispositivi e le APP di lettura Kobo utilizzati per la lettura.

Clicca qui per sapere come scaricare gli ebook utilizzando un pc con sistema operativo Windows

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore